چگونه اسیر پنالتی گوگل نشویم(لینک های غیر طبیعی)

چگونه اسیر پنالتی گوگل نشویم(لینک های غیر طبیعی)Reviewed by میلاد غیب دوست on Sep 6Rating: 5.0چگونه اسیر پنالتی گوگل نشویم(لینک های غیر طبیعی)کج روی از گوگل مساوی است با پنالتی گوگل , حذف گوگل در جست و جو ها , پایین آمدن ترافیک وب سایت , بهینه سازی و سئو در گوگل

لینک های غیر طبیعی

لینک های غیر طبیعی واقعا چه هستند ؟ بیاید تعریف آن را از زبان گوگل بشنویم  تا بداینم لینک های غیر طبیعی چه هستد…

 

هر نوع لینکی که برای دستکاری و دخالت در رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل اثر گذار باشد،  این می تواند شامل لینک های ورودی و خروجی وب سایت شما شود.  دستکاری این لینک ها ممکن است در کیفیت نتایج جستجوی ما تاثیر بگذارد و این خلاف قوانین است.

 

پس معنی دستکاری و دخالت چیست ؟

گوگل آن را برای مدیران سایت چنین بر می شمرد:

  • خرید و فروش لینک هاdofollow
  • تبادل لینک بیش از حد
  • لینک به سایت های اسپمر
  • ساخت وب سایت و صفحاتی که فقط به منظور دریافت لینک باشد
  • لینک گرفتن از آگهی های متنی
  • لینک گرفتن از مقالات بی ربط با موضوع وب سایت شما
  • لینک از دایرکتوری های با کیفیت پایین
  • وجود بیش از حد لینک ها در هدر و فوتر وب سایت
  • ارسال اسپم وار پست و نظر در انجمن ها در صورت وجود لینک در امضا

 

و موارد تجربی شامل:

  • دریافت لینک از وب سایت های که توسط شرکت های SEO فقط به منظور بک لینک ساخته شده اند
  • دریافت لینک از وب سایت های بی ربط با موضوع سایت شما
  • لینک از شبکه های وبلاگی
  • ارسال بیش از حد نظرات اسپم در دیگر سایت ها

توجه داشته باشید حتی با رعایت کردن تمام موارد بالا بازهم امکان دارد گوگل بعضی از لینک های شما را غیر طبیعی و مشکوک قلمداد کند. حتی در صورتی که این لینک ها به صورت nofollow باشند.

عوامل مهم در بهبود وضعیت سایت پس از اعمال گوگل پنالتی

  • نوع مجازات (گوگل پاندا، گوگل پنگوئن، جریمه دستی، بد افزار).
  • شدت مشکل (اُفت کوچک در رتبه بندی، قرار نگرفتن در رتبه بندی، خروج از ایندکس).
  • چقدر سریع می توانید مشکلات وب سایت خود را شناسایی کنید.
  • چقدر سریع می توانید مشکلات پیرامون وب سایت خود را برطرف کنید.
  • مدت زمان درخواستِ تجدید نظر (ارائۀ این درخواست در شرایط خاص لازم است).

رایج ترین مجازات های گوگل چه مواردی هستند؟

رایج ترین موارد در مجازات های گوگل، گوگل پاندا و گوگل پنگوئن هستند که با یکدیگر تفاوت دارند اما هر دو می توانند تاثیرات مخرب مشابهی بروی ترافیک وب سایت شما داشته باشند. اولین قدم برای بهبود وضعیت سایت از هر گونه مجازات، شناسایی نوع مجازاتی است که بروی وب سایت شما اعمال شده است.

این کار با بررسی علائم (علائمی مانند اُفت ترافیک سایت، اُفت ترافیک برای کلمه کلیدی به خصوص)، تاریخ های مرتبط با آپدیت های گوگل و هرگونه اخطاریه ای که در Webmaster Tools خود مشاهده نموده اید، انجام می شود.

گام عملی: از راهنمای زیر برای شناسایی دقیق مجازاتی که وب سایت تان را تحت الشعاع قرار داده است، استفاده کنید. اگر متوجه شدید که وب سایت تان به انواع دیگری از مجازات ها واکنش نشان می دهد،  تلاش کنید رابطه ای میان اُفت ترافیک سایت با آپدیت های گوگل پیدا کنید.

چگونه پاندا، پنگوئن و دیگر مجازات ها را شناسایی کنیم؟

بک لینک , الگوریتم پاندا و پنگوئن

گوگل پاندا

پاندا رایج ترین نوع مجازات گوگل است که تقریباً به نوعی گربیان تمام سایت ها را می گیرد. هر چند اخیراً وب سایت گوگل، پاندا را جزئی از مجازات های خود نمی داند و از آن به عنوان “الگوریتم کیفیت” یاد می کند.الگوریتمی که کیفیت کلی وب سایت شما را بررسی می کند.

اگر الگوریتم پاندا تشخیص دهد که وب سایت شما محتوایی با کیفیت پائین تولید می کند، موتور گوگل امتیاز پائینی برای کیفیت کلِ وب سایت شما در نظر می گیرد. این امر باعث می شود که شما به سختی بتوانید در رنکینگ موتور جستجوگر گوگل قرار بگیرید. این “الگوریتم تعدیل کنندۀ رتبه” می تواند به شدت بروی رتبۀ سایت تاثیر بگذارد و سبب کاهش شدید ترافیک وب سایت شود.

برای همین است که گوگل پاندا، مجازاتی است که بروی رتبۀ همۀ کلمات کلیدی اُرگانیک وب سایت تان اثر می گذارد. به این نوع مجازات Site-Wide گفته می شود، به این معنی که اگر در قسمتی از وب سایت خود مشکلی به وجود بیاید، مجازات گوگل برای کلِ وب سایت در نظر گرفته می شود نه برای یک لینک یا یک صفحه. در صورتی که وب سایت تان توسط گوگل پاندا مجازات شود، متوجه تغییرات زیر خواهید شد:

  • ترافیک وب سایت با کاهشی شدید، اما تدریجی روبرو می شود که در نهایت روندی ثابت پیدا می کند.
  • تمام صفحات وب سایت تان با مشکل رنکینگ روبرو خواهند شد. (علی رغم تمام بک لینک هایی که برای آنها تهیه کرده اید).
  • وب سایت تان در جستجوی برخی کلمات کلیدی مشخص در نتایج گوگل نشان داده خواهد شد، اما نه به شکل سابق! احتمالاً بتوانید وب سایت تان را برای بسیاری کلمات کلیدی در صفحه ۲ یا ۳ پیدا کنید.
  • تجربه نشان داده است پس از اینکه گوگل چند بار آپدیت شود، وب سایت شما به رتبه های پائین تر تنزل می کند. (گوگل به طور مداوم در حال بالا بردن کیفیت استاندارد خود می باشد. به این معنی که اگر الگوریتم های گوگل وب سایت شما را نپسندند، در طول زمان جایگاه وب سایت شما بدتر خواهد شد).
  • توجه کنید که گوگل پاندا در قسمت جرایم دستی Webmaster Tools نشان داده نمی شود.

آخرین آپدیت گوگل در سال ۲۰۱۶ نشان داد که الگوریتم پاندا در هستۀ مرکزی الگوریتم رتبه بندی گوگل قرار دارد. هر سایتی که در اینترنت قرار دارد، امتیاز کیفی ای دریافت می کند که بروی رتبۀ کلی سایت اثر می گذارد.

این امتیاز کیفی، همانطور که در راهنمای گوگل پاندا آمده است، بر اساس تجربۀ کاربری، ده ها المانِ استاتیک و بررسی های دقیقِ کیفی داده می شود.

نکته ای که دربارۀ الگوریتم پاندا باید به خاطر بسپارید این است که پاندا الگوریتمی کل وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد، به این معنی که بر روی تمام کلمات کلیدی و ترافیک های وب سایت شما تاثیر می گذارد. چگونه؟ به این شکل که اگر متوجه شُدید ترافیک همۀ کلمات کلیدی وب سایت تان با درصد یکسانی اُفت داشته است، بدانید که وب سایت شما توسط الگوریتم پاندا جریمه شده است. (با مشاهده Google Analytic خود می توانید اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید).

در حال حاضر، موثرترین راه برای بر طرف کردن این مشکل استفاده از راهنمای پاندا (Panda Breakthrough) است. راهنمای پاندا از همان اطلاعات استفاده می کند، اما آنها را به شکل دیگری به کاربران و موتورهای جستجوگر نشان می دهد تا این اطلاعات ارزشمند به نظر برسند.  هنگامی که اطلاعات به صورت بهینه سازی شده نشان داده شوند، موتورهای جستجوگر امتیاز کیفی بالاتری را برای وب سایت در نظر می گیرند که نهایتاً به بهبود وضعیت سایت منجر می شود. یکی دیگر از عوامل موثر در ارتقای امتیاز کیفی سایت، بهینه سازی تجربۀ کاربری است که مستلزم بهتر کردن معیارهای سایت برای کاربران است. بهینه سازی تجربه کاربری سبب می شود کاربران زمان بیشتری در وب سایت شما صرف کنند که در نهایت باعث بالا رفتن رتبه بندی سایت می شود.

چند فاکتوری که به نظرم پاندا آنها را در نگاه اول بررسی می‌کند:

  • محتوای بی کیفیت
  • Bounce Rate بالا
  • گرامر ضعیف (شاید)
  • نسبت تبلیغات به محتوا
  • تعداد بالای لینک‌های ۴۰۴
  • CTR پایین به نسبت رقیبان (نسبت کلیک به ازای مشاهده در نتایج جست و جو) (مطمئن نیستم)

قطعا فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد اما این چند فاکتور مواردی هستند که باید در نگاه اول آنها را بررسی کرد.

با پاندا بیشتر آشنا شوید

  • پاندا یک الگوریتم با تاثیر در سطح دامنه است
  • حتی چند محتوای بی کیفیت می‌تواند باعث افت بازدید کل سایت شود
  • گوگل به سایت‌هایی که محتوای خوبی دارند اعتماد می‌کند
  • بهینه‌سازی داخلی مهم است
  • سایت‌هایی که در یک حیطه کار می‌کنند به نسبت سایت‌هایی که در مورد همه چیز می‌نویسند ارجحیت دارند

همانطور که گفتم باید زمان بروز شدن آپدیت‌ها را با زمان افت یا افزایش ترافیک سایت خود تطبیق بدهید تا بدانید که سایت شما تحت تاثیر چه الگوریتمی است. البته دقت داشته باشید که ممکن است پس از یک آپدیت بازدید سایت شما افزایش داشته باشد چون قوانین پاندا را رعایت کرده بودید و دیگران با افت خود، باعث پیشرفت شما شده اند.

چند قدم تا بازگشت از پاندا

تولید محتوای با کیفیت

حتما باز هم با خودتان می‌گویید که «باز بحث به یه جا رسید و این از محتوای با کیفیت گفت!»؛ اما یادمان نرود که برخلاف تلاش‌ها و تکرارهای افراد مختلف در مورد محتوای خوب هنوز خیلی‌ها رعایت نمی‌کنند و محتوای زرد و بی کیفیت در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نوشته‌ای که در حال آماده کردن آن هستید باید برای یک سری کلمه کلیدی مرتبط بهینه شده باشد و برای کاربران نوشته شده باشد نه گوگل و جانوران دوست‌داشتنی‌اش. به هرحال تعداد بالای کلمات یک نوشته می‌تواند به عنوان یک نوشته بهتر در نظر گرفته شود. مثلا همین پستی که در حال خواندن آن هستید می‌توانست به جای توضیح دادن در مورد هر بخش، صرفا تیترش را بنویسد و از روی ان رد شود. پس یادمان باشد که یکی از فاکتورهای بررسی کیفیت نوشته‌ها و به کل کیفیت یک سایت تعداد کلمات هر صفحه آن است. البته چالش‌هایی همچون سایت‌هایی که محتوای آنها صوتی و تصویری است پیش می‌آید که من هنوز نمی‌توانم نظر خاصی در این مورد بدهم. اما اگر شما پیشنهادی دارید حتما در بخش نظرات عنوان کنید.

حذف محتواهای بی کیفیت

حالا که در حال تولید محتواهای خوب هستید، شاید بد نباشد تا به گذشته نگاهی بیاندازیم و محتواهای زرد و بی کیفیت را از بین ببریم. حین بررسی صفحات سایتتان شاید بد نباشد سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا این صفحه به درد کاربران می‌خورد؟
  • آیا محتوای آن صحت دارد؟
  • اگر قرار بود برای این نوشته پولی بگیرید، آیا کاربرانتان حاضر بودند بابتش پول بدهند؟ (اصولا کاربران برای چیزهای خوب پول می‌‌دهند نه هرچیزی)

بعضی اوقات می‌توانید با بررسی صفحات سایتتان، این صفحات بی کیفیت را پیدا کنید. مثلا می‌توانید در آمارگیرتان به دنبال صفحاتی بگردید که بازدیدشان زیر ۱۰ بار در ماه گذشته بوده و یا می‌توانید آن صفحاتی که Bounce Rate بالایی دارند را پیدا کنید و ببینید که مشکلشان چیست. حتما یادتان باشد که باید صفحات سایت را به عنوان یک کاربر ببینید. حالا که صفحات غیرمفید را پیدا کردید، آنها را یا حذف کنید، یا با محتوای خوب بروزشان کنید و یا صفحاتی مثل صفحه پشتیبانی، صفحه تماس و .. که نیازی به حضور در نتایج جست‌وجو ندارند را Noindex کنید.

حواستان به محتواهای تکراری باشد

محتواهای تکراری می‌توانند باعث افت سایت شما بشوند. اگر محتواهایی دارید که از چند آدرس مختلف قابل دسترس است، باید آنها را تبدیل به فقط یک URL و آدرس کنید. نگذارید که یک محتوا از چند لینک مختلف قابل دسترس باشد.

محتوای کپی دارید؟ قرار نبود شوخی کنید! همین حالا محتواهای کپی را از بین ببرید. کاربران اگر نیاز به محتوای تکراری داشتند، در همان منبع محتوا را می‌خواندند و نیازی نبود که وارد سایت شما شوند.

گوگل پنگوئن

بک لینک , الگوریتم پنگوئن

دومین مجازات رایج در سئو، گوگل پنگوئن است که در درجۀ اول صاحبان وب سایتی که بیش از حد لینک سازی می کنند را هدف می گیرد. پنگوئن که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد الگوریتمی است که به دنبال الگوهای غیر طبیعی لینک سازی می گردد تا وب سایت هایی که با ساخت بیش از حد لینک، قصد دور زدن قوانین گوگل را دارند، شناسایی و مجازات کند.

عقیدۀ گوگل در لینک سازی این است که تمام لینک های خارجی به وب سایت شما باید طبیعی باشند و به دلیل محتوای با کیفیت وبسایت به دست آمده باشد. در نتیجه، هر لینکی که با هدف افزایش رتبه ساخته شده باشد به عنوان ناقض قوانین گوگل شناخته خواهد شد. این لینک ها شامل لینک های خریداری شده، لینک های در خواستی، لینک های تبادلی و لینک های ساخته شده توسط ربات ها می باشد.

هنگامی که الگوریتم های پنگوئن متوجه می شوند شما برای دستکاری رتبۀ وب سایت در حال ساخت لینک های غیر طبیعی هستید، وب سایت شما را برای کلمه کلیدی (یا کلمات کلیدی) که هدف قرار داده اید مجازات می کند.

در صورتی که الگوریتم پنگوئن شما را تنبیه کند، متوجه تغییرات زیر خواهید شد:

  • وب سایت تان برای یک کلمه کلیدی (یا گروهی از کلمات کلیدی) دچار کاهش ترافیک خواهد شد. (برای مثال: صفحۀ وب سایت شما برای یکی از کلمات کلیدی از رتبۀ ۲ گوگل به رتبۀ ۳۶۴ تنزل پیدا می کند).
  • صفحه ای که شامل کلمه کلیدی به خصوص می باشد، از ایندکس گوگل خارج خواهد شد (de-indexed) در حالیکه بقیۀ صفحات وب سایت در گوگل ایندکس شده باقی می ماند.
  • ممکن است در بخش های “Search Queries” یا “Manual Actions” درون Webmaster Tools وب سایت خود، پیغامی با مضمون “لینک سازی غیر طبیعی” دریافت کنید.
  • در برخی موارد، صفحاتی از وب سایت تان که قرار نیست در رتبه بندی گوگل قرار بگیرند به علت تنبیه توسط الگوریتم پنگوئن در رنکینگ گوگل قرار خواهند گرفت. (به عنوان مثال صفحۀ “تماس با ما” در وب سایت شما به جای “صفحۀ اصلی” برای کلمه کلیدی اصلی شما نشان داده خواهد شد).
شدت مجازات توسط الگوریتم پنگوئن بسیار متغیر است. برای مثال از اُفت چند پله ای رتبۀ صفحه تا از ایندکس خارج شدن صفحه را شامل می شود.

روند بهبود وضعیت وب سایت پس از مجازات پنگوئن در راهنمای الگوریتم پاندا به زبان ساده توضیح داده شده است، اما ما در این مقاله به موارد ابتدایی آن اشاره می کنیم. وبمستر باید فهرست لینک های مرتبط با وب سایت خود را از طریق گزینۀ “latest links” موجود در webmaster tools به دست آورد و لینک هایی که از الگویی غیر طبیعی پیروی می کنند را از آن حذف کند. حذف این لینک ها به همراه ارسال درخواستِ تجدید نظر و ایجاد یک کمپین لینک سازی جدید می تواند وضعیت وب سایت را طی مدت مشخصی به حالت اولیه بازگرداند.

آپدیت پنگوئن نسخۀ ۴٫۰ Real Time در حالت انتظار قرار دارد، اما انتظار می رود که در بهار یا تابستان سال ۲۰۱۶ عرضه شود.

  1. این به روز رسانی ممکن است شامل مجازات های جدیدی باشد. پیشنهاد می کنیم روند زیر را طی کنید:
    1. به Webmaster Tools خود مراجعه نمایید https://www.google.com/webmasters و قسمت های Search Queries و Manual Penalty را مشاهده کنید.
    2. ترافیک وب سایت خود را از طریق گوگل آنالیتیکس بررسی کنیدhttps://www.google.com/analytics و هر گونه اُفت ترافیک را مشاهده کنید.
    3. با استفاده از یک ابزار ردیابی کلمه کلیدی جایگاه وب سایت خود برای کلمات کلیدی اصلی را بررسی کنید.
  2. آپدیت پنگوئن نسخه ۴٫۰ می تواند کمی نوسان ایجاد کند که کاملاً طبیعی است. (رتبه بندی شما می تواند برای چند روزی جا به جا شود، اما به این معنی نیست که شما مجازات شده اید).
  3. پنگوئن الگوریتمی است که کیفیت لینک ها را ارزیابی می کند و مخصوصاً الگوی غیر طبیعی و کیفیت آنها را زیر نظر می گیرد. برای آنکه وب سایت خود را در معرض جریمه قرار ندهید، بهتر است از ابزارهای ساخت لینک خودکار پرهیز کنید. (این نکته شامل ربات هایی که به صورت انبوه محتوای وب سایت شما را ثبت می کنند نیز می شود).
  4. ویژگی “real-time” این آپدیت به این معنی است که به علت تغییرات جدید ممکن است وب سایت تان مجازات شود یا وضعیت سئوی آن به مراتب بهتر شود. مسلماً این خبر خوشی برای آن دسته از وب سایت هایی است که قبلاً مجازات شده اند و در حال حاضر مشغول بهبود وضعیت سئوی خود هستند.
  5. بیشترِ (حتی شاید همۀ) “ابزارهای بررسی لینک پنگوئن” به درد نمی خورند. آنها شما را به سَمت خود می کشانند و از شما پول می گیرند و در نهایت لینک های ضعیفی که گوگل مجازات نکرده است را در اختیارتان قرار می دهند. اگر متخصص سئوی پیشرفته هستید و می خواهید لینک های خود را بررسی کنید فایل گزارش لینک های رسمی خود را از webmaster tools دانلود کنید. برای این کار به آدرس زیر مراجعه کنید:

Search Traffic -> Links to your site

در آخر به یاد داشته باشید که شما می توانید وضعیت هر سایتی را بهبود بخشید. پنگوئن یا پاندا تنها الگوریتم هستند و می توان با صرف کمی زمان وضعیت سئوی خود را ارتقا داد. لزومی ندارد که از هر آپدیت و به روز رسانی گوگل بترسید، در عوض آن را فرصتی ببینید که می توانید در مدتی کوتاه ترافیک بسیاری را وارد وب سایت خود کنید.

آیا بک لینک های من غیر طبیعی هستند و منجر به پنالتی می شوند؟

مواردی که در بالا برای تشخیص لینک های غیر طبیعی نام بردیم را به دقت خواندید و اکنون از خود می پرسید آیا سایت تان در معرض پنالایز شدن است؟ اگر پیامی از طرف گوگل مبنی بر اینکه در حال نقض قوانین هستید و در مورد لینک های غیر طبیعی به شما تذکر داده شده است و یا رتبه خود را در نتایج جستجو از دست داده اید بدانید که مورد خشم گوگل قرار گرفته اید.

اکنون وقتش است لینک های ورودی کیفیت پایین و مجرم را کشف و از بین ببرید. در اینجا چند ابزار که برای تحلیل و تجزیه لینک ها به شما کمک می کنند نام می برم:

 Google Webmaster Tools: ابزار مدیرسایت گوگل امکان مشخص شدن لینک های ورودی را در اختیار شما می گذارد. کافی است از بخشTraffic بر روی گزینه Links to Your Site کلیک کنید. سپس از بخش Who links the most می توانید جدول لینک های ورودی به وب سایت خود را دانلود و بررسی کنید.

Open Site Explorer: آنالیز و جزییات بیشتر از بک لینک ها وب سایت شما از طریق اپن سایت اکسپلورر در دسترس است. حتما بخش های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید.

Majestic SEO: این سایت نیز روش کاری همانند Open Site Explorer را دارا است و اطلاعات مفیدی از لینکهای ورودی به وب سایت در اختیارتان قرار می دهد.

Ahrefs: اگر می خواهید وضعیت بک لینکهای خود را در نمای گرافیکی و دسته بندی شده ببینید از این سایت نیز می توانید استفاده کنید.

 

سایت اکسپلورر دقیقا برای شما مشخص می کند که حتی با کدام کلمه کلیدی لینک شده اید. اگر می بینید این عبارت با موضوع مقاله و وب سایت شما در یک مسیر نیست کاملا واضح است که باید حذف شود.همچنین شاید خودتان اکنون که به موارد غیر مجاز دریافت بک لینک آگاه هستید آنها را تشخیص و بخواهید از بین ببرید. اما چگونه ؟

حذف لینک های غیر طبیعی

پنالتی در گوگل

شما که نمی خواهید تمام بک لینک های خود را به صورت دستی حذف کنید! ابزارهای برای ساده تر شدن این کار در نظر گرفته شده و می توانیم توسط آنها لینک های غیر مجاز را حذف کنیم .

این سایت ها خدمات خود را تا حدودی رایگان عرضه می کنند و در باقی موارد نیاز به هزینه و خرید اکانت است.اما چرا از خود گوگل کمک نگیریم! ابزار Google Disavow Links Tool مخصوص حذف لینک ها و به صورت رایگان در اختیار ما گذاشته شده است.

برای شروع کار با این ابزار به بخش Disavow Links   در حساب گوگل وب مستر تولز مراجعه کنید. سپس سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید و با کلیک بر روی دکمه Disavow Links وارد بخش بعدی شوید.

اکنون باید آدرس محتوا و لینک های دریافتی که در مرحله پیش بدست آوردید را در قالب یک فایل متنی (txt.*) به گوگل معرفی کنید.اما برای این کار باید از فرمت زیر استفاده کنید :

domain:spamdomain1.com
domain:spamdomain2.com
http://www.spamdomain3.com/content1.html
http://www.spamdomain3.com/content2.html

http://www.spamdomain4.com/content1.html
http://www.spamdomain4.com/content2.html

همینطور که متوجه شدید در قسمت اول آدرس سایت یا سایت های اسپمی که باید بررسی و بلوک شوند را وارد می کنید و در قسمت های بعد آدرس کامل و دقیق محتوای مورد نظر را قرار دهید. پس از ارسال فایل کار شما در این قسمت به پایان رسیده است و باید منتظر بررسی گوگل شوید.

اما حالا که به تکاپو افتاده اید و می خواهید با گوگل دوست شوید درخواست تجدید نظر Reconsideration را فراموش نکنید. برای ارسال درخواست تجدید نظر به وب مستر تولز مراجعه کنید و در بخش توضیحات خیلی صادقانه هر آنچه را که برای بهبود وضعیت سایت تان در رابطه با لینک های غیر طبیعی انجام داده اید را بیان کنید. فایل متنی که در بخش Disavow Links ایجاد کردید را به خاطر دارید همان فایل را باید درهنگام ارسال درخواست تجدید نظر در سرویس Google Docs خود آپلود کنید و دسترسی آن را نیز عمومی قرار دهید.

شناسایی و کشف لینک های غیرطبیعی می تواند بسیار وقت گیر و پرتنش باشد , گاهی برخی از مدیران سایت با حذف اشتباه لینک های طبیعی باعث ضرر و صدمه زدن به رتبه سایت خود می شوند, در هنگام از بین بردن لینک ها دقت کنید و اگر لازم بود با یک متخصص وب مشورت کنید.

 

صفحات و وب سایت های از ایندکس خارج شده

خب، در اینجا باید بگوئیم علاوه بر مجازات های گفته شده در بالا جریمه های دیگری نیز وجود دارند که هیچ نام یا عنوانی ندارند. این مجازات های می توانند سبب شوند یک صفحه یا یک وب سایت از ایندکس خارج شود. نکتۀ مثبت در مورد این جرایم این است که به راحتی قابل شناسایی هستند و بیشتر پیرامون موضوعاتی مانند لینک های اسپم گونه، محتوای اسپم گونه و تکنیک های سئوی کلاه سیاه می چرخند.

برای آنکه متوجه بشوید وب سایت تان de-indexed شده است یا نه، باید آدرس وب سایت خود را در گوگل وارد کنید “www.yoursitename.com” و ببینید که آیا نتیجه ای به شما نشان خواهد داد یا خیر.

همچنین برای یافتن صفحه ای از وب سایت خود، جمله ابتداییِ اولین پاراگراف (۷ کلمه) را به همراه علائم گفتاورد (“) در گوگل جستجو کنید. برای مثال: “این اولین جملۀ پاراگراف وب سایت من است” باید صفحۀ وب سایت تان را در نتایج جستجو نشان دهد.

همچنین شما می توانید از دستور “کلمه کلیدی www.yoursitename.com” استفاده کنید (بدون علائم گفتاورد) استفاده کنید تا متوجه شوید که صفحات زیر شاخه به درستی ایندکس شده اند یا خیر. در آخر باید گفت می توانید با استفاده از Google Webmaster Tools مشکلات ایندکس صفحاتتان را شناسایی کنید.

کلمه کلیدی , بک لینک در گوگل

رتبۀ هر وبسایتی می تواند ارتقا یابد، حتی اگر صفحات آن de-indexed شده باشند و در نتایج جستجوی گوگل موجود نباشند. گوگل صفحات و وبسایت هایی که از ایندکس خارج شده اند را هم زیر نظر دارد و تا زمانی که مشکلاتشان برطرف نشده باشد، اجازۀ نمایش در نتایج جستجو را به آنها نمی دهد.

صفحاتی که از ایندکس خارج شده اند ممکن است نتیجۀ مجازات الگوریتم های پنگوئن و پاندا باشند اما داشتن صفحات de-indexed به معنی این نیست که شما توسط الگوریتم های پنگوئن یا پاندا تنبیه شده اید.

جریمه دستی

جریمه دستی علیه وب سایت تان می تواند منجر به تنبیه های مختلفی شود (گاهی ممکن است این تنبیه باعث پائین آمدن رتبۀ وب سایت شما شود و در برخی موارد حتی سبب de-index شدن آن گردد). اگر شما در Webmaster tools پیامی با عناوین “Search Queries” و “Manual Actions” دریافت کرده اید، بدانید وب سایت شما به صورت دستی تنبیه شده است.

جرایم دستی می تواند به علت هر گونه تخلف از سوی وب مستر اعمل شود، اما معمولاً به دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • خرید یا فروش لینک
  • استفاده از صفحات کاذب (Doorway Pages)
  • به کارگیری شیوۀ Cloaking یا پنهان کردن محتوا (در این روش محتوایی که به کاربر نشان داده می شود با محتوایی که موتور جستجوگر می بیند، متفاوت است)
  • سایت هک شده
  • سایت اسپم
  • لینک های غیر طبیعی (اگر چنین پیغامی را دریافت کرده اید، به توضیحات مربوط به الگوریتم پنگوئن مراجعه کنید چرا که لینک های غیر طبیعی نشان دهنده جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن است).
  • محتوای بی کیفیت و کم ارزش (Thin Content) (اگر چنین پیغامی را دریافت کرده اید، به این معنی است که الگوریتم پاندای گوگل شما را جریمه کرده است. دلیل آن احتمالاً کیفیت پائین محتوای وب سایت شما می باشد).

نمونه ای از جریمه دستی گوگل:

هر جریمۀ دستی ای برای دورۀ خاصی در نظر گرفته می شود اما شما برای برطرف کردن آن باید به سرعت اقدام کنید. سپس، در خواستِ تجدید نظر خود را برای گوگل ارسال نمایید.  مدت جرایم دستی معمولاً بین ۳ ماه تا پایان اعتبار دامنه می باشد.

در حال حاضر، تنبیه شدن توسط الگوریتم پنگوئن و داشتن یک جریمۀ دستی (لینک های غیر طبیعی) رایج ترین نوع مجازات توسط گوگل می باشد.

مهدی نیکخو

در حال حاضر مشغول خدمت سربازی ام، یه گروهبان خوشحال که سعی میکنه در حین خدمت یادبگیره، یاد بده و از همه مهم تر تلاش کنه تا دنیایی بهتر داشته باشیم.

  1. ثبت نام مدارس تیزهوشان

    سلام سایت خیلی خوبی دارید سپاس

نظر شما چیست؟