چگونه رتبه سایت را با تولید محتوا افزایش دهیم ؟

چگونه رتبه سایت را با تولید محتوا افزایش دهیم ؟Reviewed by مهدی نیکخو on Sep 3Rating: 5.0چگونه رتبه سایت را با تولید محتوا افزایش دهیم ؟تولید محتوا ، آموزش تولید محتوای بهینه ، بهینه سازی سایت ، افزایش رتبه سایت ، آموزش سئو ، چگونه برای سایت محتوا تولید کنیم ؟

سلام خدمت دوستان عزیز یک عذرخواهی می‌کنم بابت چند وقتی‌که محتوایی در سایت ارائه ندادم اما با دست‌پر برگشتم 😉  مقاله‌ای  که برای شما آماده کرده‌ام آموزش تولید محتوای بهینه نکاتی هست که حتماً باید در تولید محتوای سایت خود به کار ببرید. اما قبلش باید این سؤال‌ها را از خودتان بپرسید.

آیا تولید محتوا انجام می‌دهید؟ چرا رتبه‌ی سایت شما انقدر پایین است؟  اگر پاسخی برای سوال خود پیدا نکردید حتما برای افزایش رتبه سایت خود این مقاله را بخوانید

خب این سؤالی است که خیلی از مدیران سایت‌ها از خودشان می‌پرسند باوجوداینکه  همه تولید محتوا دارند اما همچنان رتبه‌ی خوبی ندارند و در جست‌وجوها اصلاً نمایش داده نمی‌شوند !!

دلیلش واضح هستش و این‌که محتوا تولید میشه اما برای موتور جست‌وجوگر بهینه‌شده نیست و برای گوگل اصلاً جذاب نیست و از خیر نمایش دادن محتوا شما می‌گذرد.

سؤال : حالا چکار کنیم که محتوا برای گوگل باارزش شود و سایت ما هم دیده شود؟

پاسخ : فقط کافیه یکسری فاکتور ساده را رعایت کنیم

 

 

اول از هر چیز در مورد چگونگی تولید محتوا صحبت می‌کنم و بعدش میریم سر مبحث‌های بعدی، شما چگونه محتوای خود را تولید می‌کنید؟

۱ – ترجمه می‌کنم

اگر محتوا ترجمه باشد خیلی عالی میشه چون هم منبع خوب دارید که در آخر مقاله لینک دهید به آن و هم رقیب برای محتوای شما خیلی کم هستش و گزینه خیلی عالی‌ای برای تولید محتوا هستش

۲ – کپی می‌کنم

دقت کنید منظور از کپی کردن نباید کپی خالص باشه شما بنا به هر دلیلی که از سایت دیگه ای کپی می‌کنید گوگل متوجه کپی کردن شما می‌شود و آن‌وقت باعث افت رتبه می‌شود اما اگر کپی می‌کنید باید از قوانین ویراستاری استفاده کنید و حداقل در هر سطر یک یا چند کلمه را تغییر دهید و در هر پاراگراف طوری تغییر دهید که گوگل متوجه کپی بودن محتوا توسط شما نشود.

۳ – محتوا کاملاً توسط شخص شما تولید می‌شود و یا از کتابی جایی تایپ می‌کنید

در اینجا هم باز محتوا تولیدشده توسط شما هستش و گوگل خیلی برای محتوای تولیدشده ارزش قائل هستش اما برای قسمت کتابی و چاپی هم خیلی گزینه خوبی هستش اما به این نکته توجه کنید که کتابی که از آن تایپ می‌کنید قبلاً در سایت دیگه ای انتشار داده‌ نشده باشد و حتماً قبل از انتشار در سایت از نویسنده کتاب اجازه بگیرید.

خب حالا که نوع چگونگی تولید محتوا مشخص شد شروع می‌کنیم به بهینه کردن محتوا پس با من همراه باشید

چهار ستون اصلی در بهینه سازی محتوای تولید شده

چهار گزینه در تولید محتوا خیلی ارزشمند هستند و باید کاملاً به این ۴ گزینه متکی باشیم

۱ – عنوان ( Title )

همان‌طور که میدانید عنوان محتوا از هر چیزی مهم‌تر هستش و یک سری اصول دارد که خودش یه مقاله‌ای جداگانه هستش ( حتی دیده شده یک کتاب هم برای چگونگی عنوان نوشته‌شده است  )  عنوان باید جذاب باشد به‌طوری‌که مخاطب با دیدن عنوان شما به سمت سایت شما جذب شود ، نباید به‌صورت فعل باشه ، سعی کنید عنوان خبری و سؤالی داشته باشید به‌طوری‌که کاربر را جذب کند ، دز عنوان باید کلمه کلیدی مورداستفاده خود را قرار دهید و همین کلمه کلیدی در داخل عنوان باید حداقل یک‌بار در داخل Description و حداقل یک‌بار در داخل محتوا باشد )  اگر کلمه کلیدی شما به‌صورت انگلیسی در آدرس URL قرار گیرد خیلی عالی هم می‌شود.

عنوان نباید طولانی باشد ، در عنوان‌های بهینه‌تر از چند کلمه کلیدی استفاده می‌کنند.

۲ – توضیحات ( Description )

در قسمت توضیحات Description باید ۱۱ الی ۱۴ عبارت کلیدی خیلی مهم قرار بدهید ، فقط توجه داشته باشید این عبارات کلیدی نباید تکراری باشد اگر تکراری باشد یکی از کلمات کلیدی شما سوخته است ، توجه کنید این عبارات کلیدی باید دو کلمه باشه نه یک کلمه !!! توضیحات باید هدفمند باشه اگه شما می‌خواهید از کلمه کلیدی دانلود استفاده کنید عبارت “دانلود” خالی به درد نمی‌خورد باید دانلود مربوط به چی باشه ؟ دانلود موزیک ، دانلود فیلم و .. پس باید دوکلمه‌ای باشه طوری که فکر می‌کنید اگر شخص شما در حال جست‌وجو بودید چه کلمه و یا عبارتی را سرچ می‌کردید؟

۳ – محتوا ( Content )

محتوایی که شما آماده می‌کنید نباید کم‌تر از ۳۰۰ کلمه باشه و حداقل باید ۳۰۰ کلمه باشه و حداکثر تا ۲۰۰۰ کلمه باشه شده محتواهایی که بالای ۸۰۰۰ کلمه بوده و اصلاً برای گوگل جذاب نبوده  و همان‌طور برای کاربرها حوصله سر بر هستش، توصیه میشه اگر بالای دو هزار کلمه هستش محتوا را به چند قسمت تقسیم کنید و به همدیگر لینک کنید که از لینک به صفحه داخلی هم استفاده کرده‌اید و تأثیرگذار خواهد بود.

در محتوا حتماً از تصاویر استفاده کنید محتوای بدون تصاویر اصلاً ارزش خواندن نداره حتی ۲۰۰۰ کلمه‌اش که دیگه چه بدتر!! در تصاویری که قرار می‌دهید در قسمت Alt تصویر ( متن جایگزین ) حتماً قرار بدهید گوگل سیستم پردازش تصویر دارد و با جست‌وجوها تصویر شما دیده می‌شوند و مخاطبان مربوط به پست خود را جذب کند.

اگر در قسمتی از نوشته محتوای خود به مطلبی می‌خواهید ارجاع دهید که قبلاً در سایت خود تولید کرده‌اید حتماً  آن مطلب را لینک دهید چون لینک داخلی خیلی تأثیرگذار هستش و هم باعث نگه‌داشتن کاربر در سایت شما می‌شود.

در محتوا کلمات کلیدی خود را به کاربر ببرید و سعی کنید کلمات کلیدی خود را در تگ <Strong> قرار دهید.

در مورد عنوان‌هایی که در داخل محتوا دارید توصیه می‌شود که از تگ <header> استفاده کنید.

کلمات کلیدی خود را در عنوان‌هایی که به کار می‌برید قرار دهید.

برچسب‌های مناسب برای محتوای خود به کار ببرید و از به کاربران برچسب‌های تکراری پرهیز کنید.

دسته‌بندی محتوای خود را انتخاب کنید تا محتوا منظمی داشته باشید .

در پایان مقاله سعی کنید اطلاعاتی از کاربر بگیرید مانند ثبت‌نام در خبرنامه تا کاربرانی که به محتوای سایت شما علاقه‌مند شده‌اند از آخرین نوشته‌های شما باخبر شوند و مجدداً به سایت شما رجوع کنند.

در پایان مقاله خود اگر محتوا کپی و یا ترجمه‌شده باشد حتماً لینک منبع را قرار دهید ، اگر محتوا تایپ‌شده از کتاب چاپی باشد حتماً قبل از انتشار از نویسنده کتاب اجازه بگیرید که بعداً برای شما مشکلی پیش نیاید.

۴  – Url ( آدرس محتوا )

آدرس و یا URL مقاله نباید طولانی باشد سعی کنید از آدرس انگلیسی شده کلمه‌ی کلیدی خود استفاده کنید این‌طوری گوگل سریع‌تر صفحه شمارا ایندکس می‌کند دیگر نیازی به Encoding نیست در و این خیلی مهم هستش که کلمه کلیدی در آدرس مقاله حتماً وجود داشته باشد.

خب تا اینجا شما با اصول محتوای بهینه آشنا شده‌اید و در مقاله‌های آینده به کار ببرید تا تأثیر بهینه بودن محتوا را ببینید لازم به ذکر است که تمام سئو به محتوا نیست و محتوا و فقط محتوای بهینه‌سازی شده ۳۰ درصد از سئو را دارد و ۳۰ درصد مابقی بک لینک هستش ( در اینجا منظور از بک لینک از نوع هدفمند و قوی هستش ) همیشه این را به خاطر بسپارید با داشتن تنها ده لینک قوی می‌توانید در رتبه‌های اول قرار بگیرید ولی خیلی بهتر از ۱۰۰۰۰ تا بک لینک تقلبی هستش و توصیه میشه اصلاً بک لینک خریداری نکنید.

مابقی سئو هم اصول و بهینه‌سازی کدها و استانداردهای سئو هست در ادامه بحث‌های بیشتری در این رابطه می‌زنیم

امیدوارم این مقاله به شما در تولید محتوای بهینه‌تر کمک کرده باشد.

 

 

مهدی نیکخو

در حال حاضر مشغول خدمت سربازی ام، یه گروهبان خوشحال که سعی میکنه در حین خدمت یادبگیره، یاد بده و از همه مهم تر تلاش کنه تا دنیایی بهتر داشته باشیم.

نظر شما چیست؟