چگونه فایل های .cda را به mp3 تبدیل کنیم ؟

چگونه فایل های .cda را به mp3 تبدیل کنیم ؟

سلام امیدورام حالتون خوب باشه

ما بعضی وقت ها کتاب صوتی میخریم و یا سی دی صوتی میگیریم وقتی میخواهیم این فایل های صوتی تو موبایلمون کپی کنیم متوجه میشیم این فایل ها اجرا نمیشوند و وقتی به سایز فایل نگاه میکنیم میبینیم که  ۱ کیلوبایت بیشتر نیست و این فایل ها با پسوند .cda هستند.

خب cda  چی هستش ؟

فایل های cda یا مخفف شده ی compact disk audio اگه ترجمه میخواهیم بکنیم میشه ( فایل صوتی لوح فشرده ) که فقط یک میانبر است که این فایل ها در رایانه ی شخصی تنها وقتی که سی دی داخل درایو باشد اجرا میشوند. یعنی اگه این فایل ها را کپی کنید و سی دی رو هم در بیارید اجرا نمیشه ، چی فکر کردین !! یک کیلوبایته ها 🙂

خب حالا چیکار باید بکنیم ؟

خیلی راه ساده ای براتون پیشنهاد میکنم چون نیازی به هیچ برنامه ی اضافه ای ندارید فقط کافیه برنامه windows media player رو باز کنید و وارد تب tools بشید

( اگه tools را مشاهده نمیکنید کلید های ترکیبی alt + t را فشار دهید ) خب حالا بر روی گزینه ی options کلیک کنید.

 

تبدیل cda به mp3

 

تبدیل cda به mp3

 

حالا یک ویندوز جدید باز میشود حالا داخل تب Rip Music شوید

چگونه فایل های .cda را به mp3 تبدیل کنیم ؟

 

قسمت Rip music to this location : 

در این قسمت مینوانید مسیر ذخیره سازی mp3 را مشخص کنید برای تغییر مسیر بر روی change کلیک کنید و مسیر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

قسمت Rip Setting : 

در این قسمت گزینه ی Format را به MP3 تغییر دهید، اگر گزینه ی Rip CD automatically را فعال کنید به صورت پیش فرض هر سی دی که به صورت cda باشد زمانی که با ویندوز مدیا پلیر اجرا شود به صورت خودکار به فایل های mp3 در مسیری که قبلا مشخص کرده ایم تبدیل و ذخیره میکند.

 

حالا اگر خواستیم فایل cda را تبدیل به mp3 کنیم فقط کافیه سی دی مورد نظر را در دستگاه قرار دهید و ویندوز مدیا پلیر را باز کنید و گزینه ی Rip cd را بزنید ، خود ویندوز مدیا پلیر برای شما تبدیل میکند و فایل mp3 را در مسیری که تعریف کرده  اید ذخیره میکند.

 

چگونه فایل های .cda را به mp3 تبدیل کنیم ؟

مهدی نیکخو

در حال حاضر مشغول خدمت سربازی ام، یه گروهبان خوشحال که سعی میکنه در حین خدمت یادبگیره، یاد بده و از همه مهم تر تلاش کنه تا دنیایی بهتر داشته باشیم.

  1. فرناز

    خدا خیرتون بده . عالی بود . سپاس گزارم .کار یه بنده خدا را افتاد
    سلامت باشین

  2. رضا ترکاشوند

    واقعا دست شما درد نکنه . کمک کننده بود

  3. خیلی خیلی ممنونم.واقعا بدردم خورد. موفق باشین وشاد?

  4. پری‌سا

    واقعا دمت گرررم مختصر و مفید راه حل دادی

نظر شما چیست؟